U trenutku u kojem, pri kraju kolovoza, počinju blijediti obrisi vruće
ljetne špice, automobilski svijet dobio je priliku uživati u jednom od
najsočnijih ovogodišnjih vrhunaca. Po mnogima jedan od najljepših
automobila u novijoj povijesti automotive industrije – grandiozna
Porsche Panamera, danas je doživjela još jedan globalni debi –
prezentaciju „facelifta“ svoje druge generacije.
Čuveni proizvođač ovog trkaćeg dragulja s pedigreom limuzine za elitu
iščekivanje njegova dolaska prije desetak je dana „zapaprio“ viješću o
obaranju rekorda antologijske staze Nürburgring. Na toj je pisti vozač
Lars Kern upravo osvježenom Panamerom, i tu u „flagship“ Turbo S
izvedbi, skinuo dotadašnji Mercedesov rekord i s vremenom od 7:29,81
Porscheovoj perjanici zaradio status prvakinje.
Porscheovi su dizajneri i ovoga puta odoljeli danas već masovnom trendu
pretjeranog kićenja automobila, bilo u interijeru, bilo na karoseriji i
mislim da je to najbolja odluka koju jedan ovako renomirani automobilski
brend može slijediti. Jer u poplavi high-tech noviteta, višestrukih
dodirnih ekrana i sličnih čudesa kakva se danas i previše često,
nerijetko i bez mjere, forsiraju čak i u najelegantnijim modelima visoke
klase, u posljednje je vrijeme postalo teško fokusirati se na ono
najbitnije – samu vožnju i užitak upravljanja vrhunskim automobilom.
Srećom, čini se da nova Panamera ostaje sinonim za vozački užitak i
upravo joj to jamči zadržavanje statusa tihe patnje. Porsche je biranim
svjetskim medijima, među kojima se ponosno našao i Poslovni dnevnik,
uoči današnjeg razotkrivanja nove Panamere, omogućio pregled pisanih,
fotografskih, ali i video materijala o ovom izuzetnom automobilu. A čini
mi se da je upravo kratki film o postizanju prestižnog rekorda
Nürburgringa najupečatljiviji dokaz kako ovaj model, svojoj gospodskoj
namjeni unatoč, prije svega ostaje istinski sportski automobil. Teško da
će zagriženi ljubitelji automobila izbjeći trnce gledajući kako Kern
„kroti“ zavojite prepreke poznate njemačke piste. A kada uz šeretski
osmjeh taj mladi, ali prekaljeni vozač u videu dobaci: „Majstori zanata u
kreiranju šasije i motorizacije odradili su svoju domaću zadaću“, jasno
vam je da današnji Panamerin debi nije tek još jedno otkrivanje nekog
ušminkanog modela, već predstavlja značajan iskorak u evoluciji ionako
kultnog Porschea.
„Ako funkcionira ovdje, funkcionirat će bilo gdje“, zaključio je za
kraj Kern. A kad se makar i brzinski pregledaju podaci o osvježenoj
motorizaciji nove Panamere, iluzorno postaje očekivati da ne se njegove
prognoze neće realizirati u praksi.
Najbolju ilustraciju tu
vjerojatno predstavlja izvedba Panamera Turbo S kojoj 630 konjskih snaga
(80 KS više no dosad) i zavidan okretni moment od 820 Nm (50 Nm više)
jamče da će od nule do „stotke“ uzletjeti za svega 3,1 sekundu, a njezin
V8 biturbo motor podešen je da ovom luksuznom poslovnom automobilu
osigura „plafon“ od frapantnih 315 kilometara na sat. A sve to,
obećavanju konstruktori, uz najsuvremenije i do savršenstva „izbrušene“
sustave osmišljene kako bi sigurno i pouzdano enormnu snagu ovog
automobila prenijeli na asfalt osiguravajući budućim vlasnicima
briljantne performanse, ali i besprijekornu udobnost. Porsche je,
očekivano, unaprijedio i sve ostale izvedbe Panamere pa je tako GTS sada
ojačan s 20 KS i dosegnuo je 480 uz respektabilnih 620 Nm okretnog
momenta. U Porscheu posebno naglašavaju da su poradili na još boljoj
zvučnoj kulisi njegove mašine koja sada, tvrde, zvuči još dramatičnije
zahvaljujući novom ispušnom sustavu.
U eri masovne elektrifikacije
automobilskog svijeta naravno da konstruktori Porschea nisu zanemarili
poboljšanja hibridne izvedbe Panamera 4S E-Hybrid koja kombinira 136
„električnih konja“ s 2.9-litrenom V6 mašinom s 440 KS. Hibridna
Panamera tako sada uz 750 Nm okretnog momenta do stotke stiže za 3,7
sekundi, a kako je kapacitet baterije ojačan na 17.9 kWh e-domet popeo
se na 54 kilometra.
Što se dizajnerskih rješenja tiče, detaljne
analize noviteta facelifta druge Panamerine generacije prepustit ću
kolegama usko specijaliziranim za autoindustriju. No, sama ne mogu ne
podijeliti mišljenje, ma koliko subjektivno bilo, da je po pitanju
estetike Panamera apsolutno ostala dragulj.